2013. november 9., szombat

Fireside Chat #Blizzcon 2013!


Az éjszaka folyamán lezajlott az első HS témájú beszélgetés a Blizzconon! Ennek örömére összeszedtem Nektek a legfontosabb tudnivalókat! Lássuk miről volt szó!

1. Általánosságok

Mint jól tudjuk a Hearthstone-t fejlesztő csapat a legkisebb csoport a Blizzard háza táján, de az is közismert, hogy rengeteg olyan munkatárs dolgozik a cégnél, akik már az ősidők óta foglalkoznak a legkülönfélébb gyűjthető kártyajátékokkal és papír-kocka alapú szerepjátékokkal. Éppen ezért a Hearthstone tervezése során mindvégig törekedtek rá, hogy valamilyen módon belecsempésszék ezt a retro hangulatot a játékba, értsd, megpróbáltak némi fizikai valóságot helyezni a virtuális térbe. Ezért a rengeteg animáció, az egyszerű laphúzástól kezdve, a különféle effekteken és animációkon át, a "mouse overing" vörös árnyalatával bezárólag minden.

Második fontos szempont volt, hogy egy olyan gyors, ugyanakkor kellő mélységekkel rendelkező játékmenetet alakítsanak ki, ami lehetővé teszi, hogy a mobilokról is gyorsan lejátszunk pár meccset még lefekvés előtt, vagy az ebédszünetben, de képes kellet legyen akár hosszú órákra is a gépek elé szögezni a játékosokat. Valljuk be, ez sikerült!

Ugyanide kapcsolódik a resource-system. Tapasztaltabb TCG játékosok előtt jól ismert az az ínséges folyamat, mikor egy igen erős laptól kell megválnunk csak azért, hogy ne kerüljünk hátrányba. Az ezzel járó tempóveszteséget és "kudarc" élményt akarták kizárni a jelenlegi mana-rendszerrel, ami szintén remekül sikerült, ha nem vesszük figyelembe a sokat vitatott Coin lapot!

2. A Grave és a többiek

Sokaknak hiányzik a játékból a múlt, vagy az instant lapok, melyek majd minden TCG alapkövének számítanak.

Bár a lehetőség továbbra is fennáll, hiszen egy kiegészítővel bármikor implementálhatják a hiányzó elemeket (bár nem látnak rá sok esélyt, ugyanakkor nem is zárkóznak el semmi elől, folyamatosan figyelik a közösség visszajelzéseit), de úgy gondolják, hogy a jelenlegi rendszer megfelelően működik. Gyorsan megtanulható, ugyanakkor illeszkedik az előbb elhangzott gyors játékmenetbe, amit jócskán megbonyolítana, ha az ellenség temetőjében, vagy éppen a sajátunkban turkálnánk minden körben. (Aki mégsem tudna nélküle létezni, kérjük fáradjon az MMDoC-hez!)

Külön érdekesség, hogy a fejlesztés elején még kísérleteztek az instant lapokhoz hasonló dologgal, melyek a Combat Tricks címszó alatt futottak, de amikor kivették ezt a featúrát, azt tapasztalták, hogy sokkal gyorsabb és szórakoztatóbb lett a játék. 

Egyébként számos ötlet nem került még megvalósításra (pl. az Auto-Pecker 4000, ami minden mouse over után sebzett egyet a delikvens hősébe), de remélhetőleg számos kiegészítést él még meg kedvenc játékunk, így bármi megtörténhet (ha személy szerint kérhetek valamit: RAIDS PLoX! ty).


3. Közeljövő

A fentebb leírtakra elég bizonyíték, hogy máris újabb patch körvonalazódik a láthatáron!

Először is rossz híreink vannak a priestek számára, mivel a Mind Control mana cost felmegy 10-re, de a hunterek is számíthatnak apróbb változásokra!

Ami pedig mindenkit érint! A ranked mód megváltozik, összesen 25 liga lesz. Ha nyerünk, feljebb jutunk, ha vesztünk, hamarosan vissza is eshetünk a ranglétra alsóbb fokaira! Ehhez kapcsolódik majd a havonta esedékes season reset, melyeknek a végén új hátlapokra tehetünk majd szert, hogy új köntösbe bújtatott kártyákkal vághassunk neki a következő szezonnak! Hoorray for Boobies!

Az Aréna is változik, 12 win az új felső határ (molten, frostborn, lightforged), amit ha sikerül elérnünk még combosabb jutalmakra számíthatunk! Örülünk, Vincent?

Az előző posztban szó esett már az iPhone és Android verzióról (2014. Q3-4), de újabb piros pont jár azért is, hogy jelenleg is dolgoznak a disconnectelésből adódó problémákon.

4. Több mint 1 millió bétakulcs került már kiosztásra, a többieknek kitartó türelmet kívánunk, már nincs sok hátra az open bétáig! (december)

Addig is csekkoljátok az e-mail fiókokat, de csak a Blizzcon után! Most pedig nyomás vissza a streamre, pótolni kell még a tegnapi Starcraft meccseket és lassan kezdődnek a HS versenyek és a Warcraft film panel is!

Maradok tisztelettel,

disconnect

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése